No dents dings or scratches

No dents, dings or scratches, 2018, dimensions variables, plâtre, acier, cotton, résine, plastique, terre cuite, tirages sur bâche pvc

Men-Do-Ci-No.
Men do. See? No.
Do you see behind the Redwood Curtain? No.

Neoprene brand boots. Camo surplus. Guns and brass nuggets. Redneck + dreadlocks = dreadneck. Peace, love and fuck off. It’s the wild west 2017. There’s another gold rush in California, selling scis- sors. The corporations are coming and the emerald farmer won’t go down without a fight. Safety in the hills. This is the Emerald Triangle and it isn’t a Bejewelled copycat from Silicon Valley. The golden wealth is tangible. Bitcoin accepted.

The sun crests the ridge... At night thick, roiling tendrils of a mirthless fog creep ashore. Trees, cars and houses are absorbed and disappear.

This town is a ghost town. The unwavering rumble of waves, the chirpchirpcheepcheep of bird blather.

I keep seeing mold when I close my eyes. I want to trim trees and kitten’s ears.

In the morning the fog will be gone but so too will be a great, shambling old Victorian town house or an abandoned car, rusted to its core or maybe even a tree, its limbs gnarled and contorted like grand- ma’s fingers at prayer.

Tim Joaquim

No dents, dings or scratches est une selection de photographies issue de pellicules accumulées deux années durant sur un territoire allant du nord de la Californie à l’archipel Hawaïen se dévoile comme une chronique. Les systèmes, les installations et les mécanismes mis en place par les agriculteurs, artisans, botanistes ou mécaniciens rencontrés en chemin sont autant de matériaux que je m’approprie, digère, transforme puis mets en scene sous forme de portraits créés sur place. Ces mises en scène sont composés d’outils, d’accessoires et d’autres matériaux indispensables à l’activité de leurs propriétaires. Ces formes nouvelles fabriquent un récit construit par l’image.